Profilul de Companie Google in 2023

Cu ajutorul acestui ghid vei avea la indemana toate informatiile necesare pentru a crea si optimiza cu succes Profilul de Companie Google.

I. Ce este Profilul de Companie Google?

Profilul de Companie Google este un instrument oferit de Google, complet gratuit, care iti permite sa gestionezi modul in care afacerea ta este afisata in rezultatele afisate de Google cand cineva cauta ceva relevant cu afacerea ta.

In Profilul de Companie Google poti sa gestionezi locatia afacerii (unul dintre cele mai importante aspecte), numele companiei, orarul, recenzii de la clienti, fotografii, videoclipuri si multe altele.

profilul de companie google
© Photo by Google.

O alta utilitate a acestui instrument este partea de analitice, unde poti sa analizezi modul in care oamenii iti gasesc afacerea pe Google si cum interactioneaza cu aceasta. Conform ultimelor statistici Google, 90% dintre utilizatori, au cautat o afacere locala pe Google cel putin o data pe luna.

Cel mai mare beneficiu al profilului afacerii pe Google consta in faptul ca are un efect puternic la nivel local. Un client poate pur si simplu vedea profilul afacerii tale pe Google, alaturi de recenzii bune si poate sa decida pe loc sa-ti faca o vizita sau sa iti achizitioneze serviciile sau produsele.

II. Cum creezi un Profil de Companie pe Google?

Deschiderea unui Profil de Companie pe Google este un proces complet gratuit oferit de Google. Nu exista absolut niciun cost asociat acestei listari a afacerii tale in motorul de cautare Google.

1. Te autentifici in contul tau Google (asociat de regula unei adrese de gmail) sau creezi un cont Google nou, asociat cu o adresa aferenta domeniului afacerii tale;

2. Tastezi in Google Search: „Profil de Companie pe Google dupa care dai click pe primul rezultat pentru a incepe configurarea profilului de companie pe Google.

Cum creezi un Profil de Companie pe Google Search Google

3. Introduci numele afacerii tale. Daca afacerea ta nu are un profil creat mergi mai departe prin accesarea sectiunii: adauga-ti compania in Google. Daca afacerea ta are un profil deja creat, il poti selecta. Daca profilul respectiv este „detinut” de altcineva, ai optiunea de a revendica dreptul de proprietate asupra profilului respectiv. (Pentru acest lucru, cei de la Google iti vor cere niste documente doveditoare ale afacerii tale);

4. Urmatorul pas este introducerea categoriei / domeniului din care face parte afacerea ta;

Incepe sa creezi profilul companiei pe google
© Photo by Google.

Includerea companiei tale intr-o anumita categorie ii va ajuta pe clienti sa te gaseasca mai usor dar va si schimba optiunile disponibile in Profilul Companiei. De exemplu daca afacerea ta este un restaurant si alegi categoria restaurante, vei avea optiunea sa adaugi un meniu sau daca vinzi produse, vei avea posibilitatea sa adaugi produse.

O greseala des intalnita este alegerea ulterioara a mai multor categorii de activitati, care nu sunt chiar relevante afacerii. Acest lucru nu este recomandat, ba mai mult, te poate incurca. Decat sa adaugi categorii care nu sunt foarte relevante afacerii tale, mai bine ramai cu o singura categorie principala. In schimb, daca esti sigur ca restul categoriilor sunt relevante, acest aspect va ajuta ca afacerea ta sa fie afisata cat mai multor persoane care cauta servicii conexe.

5. In sectiunea urmatoare va trebui sa specifici daca afacerea ta are o locatie care poate fi vizitata de clienti, de exemplu, un restaurant, magazin sau birou. Acest pas este foarte important deoarece locatia afacerii tale va fi afisata pe Google Maps si in rezultatele Google atunci cand clientii iti cauta compania pe Google.

6. In continuare va trebui sa specifici zona in care prestezi servicii pentru clienti. (Poti selecta direct orasul, coduri postale sau perimetrul unei zone in care furnizezi serviciile).

cum sa faci sa iti apara afacerea pe google

7. La urmatorul pas va trebui sa adaugi numarul de telefon si website-ul afacerii tale. (Nu este obligatoriu sa adaugi un website).

8. La ultimul pas din configurarea Profilului de Companie va trebui sa introduci adresa postala pentru verificare efectiva a adresei afacerii tale. Aceasta verificare se face prin trimiterea unui cod special de catre Google prin posta la adresa introdusa de tine ca fiind adresa/locatia exacta a afacerii. Ulterior va trebui sa introduci acel cod de verificare in profilul afacerii tale pentru a fi validat.

*Pasii mentionati mai sus au fost verificati la data de 19/05/2022. Este posibil ca intre timp Google sa fi adaugat sau scos anumiti pasi de completare a profilului.

III. Configurarea ulterioara si completa a Profilului de Companie Google

1. Servicii (Daca este cazul)

Aceasta sectiune este una dintre noile optiuni adaugate in Profilul Companiei pe Google. Aceasta este disponibila numai pentru un numar limitat de companii de servicii (stomatologi, avocati, agenti de asigurari, hoteluri, agentii de marketing si altele).

2. Produse (Daca este cazul)

Aceasta sectiune este disponibila numai pentru afacerile care vand produse. Pentru o buna practica, iti recomand sa adaugi doar produsele principale si sa creezi colectii separate pentru fiecare categorie de produse pe care doresti sa o prezinti.

3. Informatii esentiale

Furnizeaza clientilor informatii precum numarul de telefon, programul de lucru si masurile de sanatate si siguranta, astfel incat clientii sa stie la ce sa se astepte.

4. Adauga fotografii, logo si alte elemente

Promoveaza-ti afacerea prin prezentarea unor fotografii, o imagine de coperta, o sigla si alte elemente vizuale atragatoare pentru a atrage mai multi clienti.

IV. Cum sa optimizezi Profilul Companiei Google

Procesul de optimizare a Profilului Companiei tale pe Google este la fel de important ca si optimizarea website-ului. Din fericire, optimizarea Profilului Companiei este mult mai usoara si nu necesita cunostinte tehnice.

De ce este important sa acorzi importanta optimizarii profilului companiei tale pe Google?

Hai sa luam un exemplu practic, sa spunem ca afacerea ta este un service care schimba parbrize pentru masini in Oradea si esti in cautare de clienti noi.

companie exemplu google

Una dintre solutii ar fi ca afacerea ta sa se claseze printre primele rezultate cu un website de prezentare pe Google prin intermediul optimizarii SEO utilizand cuvinte cheie precum: service parbrize Oradea. Din pacate aceasta solutie este foarte costisitoare, deoarece trebuie sa detii un website si sa angajezi o echipa de profesionisti SEO care sa iti optimizeze acest website.

Alternativa la aceasta solutie este optimizarea si managerierea corecta a Profilului Companiei tale pe Google. De ce? Pentru ca daca ai un Profil de Companie corect optimizat, acesta va aparea in cautarile posibililor clienti care au nevoie de reparatii la parbriz in Oradea. In plus, daca profilul strange multe recenzii, raspunzi la multe intrebari, si ai activitate pe profil, acesta s-ar putea sa apara chiar printre primele rezultate pe Google.

exemplu profil companie google

1. Folosirea de cuvinte cheie

Pentru o optimizare cat mai eficienta a profilului, este recomandat sa introduci cuvinte cheie in descrierea afacerii.

Ce sunt cuvintele cheie?

Cuvintele cheie sunt acele cuvinte si fraze inserate in continutul unui text pe un profil, website, articole si alte platforme, care ofera potentialilor clienti posibilitatea de a descoperi afacerea in cauza prin intermediul rezultatelor organice oferite de motorul de cautare Google.

Practic, descrierea afacerii tale trebuie sa „vorbeasca aceeasi limba” cu potentialii clienti. Drept urmare te sfatuiesc sa adaugi o descriere completa a afacerii tale, unde sa descrii atat afacerea cat si serviciile / produsele pe care le oferi in detalii.

optimizarea profilului de companie google cu ajutorul cuvintelor cheie

2. Obtinerea si managerierea recenziilor

Un alt aspect foarte important al optimizarii profilului este partea de recenzii. Managerierea acestora este de cele mai multe ori uitata, aspect ce poate dauna afacerii tale. In ziua de azi, clientii se informeaza mult inainte de a face o achizitie sau de a lua contact cu o afacere iar recenziile sunt un criteriu decisiv pentru majoritatea clientilor.

In mod normal, ar trebui ca unul din zece clienti sa iti lase o recenzie pe profilul afacerii tale. De aceea iti recomandam sa incurajezi clientii sa iti lase o recenzie dupa ce au folosit serviciile / produsele tale.

exemplu recenzii afacere pe google
© Photo by Google.

De exemplu, clientii care viziteaza restaurantul tau in mai multe randuri, primesc o reducere daca lasa o recenzie cu o fotografie pe profilul tau. Nu uita ca trebuie sa raspunzi intodeauna la recenzii, chiar si la cele critice, si sa ramai mereu profesionist si politicos. Daca consideri cu o recenzie nu este corecta, poti sa o semnalezi ca si neadecvata la sectiunea recenzii iar Google va verifica corectitudinea acesteia.

3. Raspunde la intrebarile posibililor clienti

Un alt tip de optimizare consta in raspunsurile oferite posibililor clienti care iti adreseaza intrebari pe profil. Este foarte important sa raspunzi in timp util la aceste intrebari si sa oferi informatii concrete, care sa raspunda atat la intrebarea in cauza cat si la alte eventuale intrebari asemanatoare.

intrebari si raspunsuri profil afacere google
© Photo by Google.

4. Incarca regulat videoclipuri si fotografii relevante afacerii tale

Potrivit Google, afacerile care au fotografii apar mai des in rezultatele Google si sunt vazute de aproximativ 50% mai multi utilizatori. Drept urmare este recomandat sa introduci cat mai multe fotografii si videoclipuri relevante in Profilului Companiei tale.

Videoclipurile si fotografiile te vor ajuta sa iti definesti mai bine afacerea, serviciile si produsele si totodata oferi potentialilor clienti o idee a ceea ce vor intalni in locatia afacerii tale.

Cele mai importante fotografii sunt:

Fotografia de coperta – Aceasta este una dintre cele mai importante, deoarece va aparea in prim plan in rezultatele cautarii.

Poza de profil – Aceasta apare atunci cand raspunzi la recenzii, incarci fotografii sau videoclipuri noi.

Fotografii externe cu locatia – Aceste fotografii sunt utile pentru a ajuta posibilii clienti sa recunoasca locatia afacerii tale. Iti recomandam sa adaugi cel putin trei fotografii exterioare care crezi ca vor fi utile pentru a ajuta clientii sa iti recunosaca locatia.

Fotografii din interior – Acestea sunt foarte utile deoarece clientii pot sa vada decorul si atmosfera afacerii tale. La fel, iti recomandam sa adaugi cel putin 3 fotografii.

recenzii profil afacere pe google
© Photo by Google.

Fotografii cu produsele – Daca vinzi produse, adauga fotografii cu produsele tale populare pentru a oferi clientilor o imagine de ansamblu cu produsul.

5. Publicarea postarilor pe profilul de afacere

Postarile in profilul afacerii Google sunt o functie utila pe care o gasesti in panoul profilului afacerii tale, si iti permite sa postezi mesaje scurte care vor fi afisate cand cineva iti descopera afacerea pe Google.

Aceste postari sunt foarte utile atunci cand doresti sa publici o oferta noua sau ai un mesaj important de transmis. Crearea unei postari pe profil este simpla, trebuie sa accesezi sectiunea „Adauga o postare” si poti sa incepi sa postezi.

Postarea trebuie sa respecte urmatoarele criterii:

  • Sa fie relevanta pentru afacerea si clientii tai;
  • Sa aiba o imagine care defineste cat mai bine mesajul din postare;
  • Sa includa un apel la actiune cat mai clar si concret;
Publicarea postarilor pe profilul de afacere google
© Photo by Google.

V. Analiza performantei Profilului de Companie.

Un ultim aspect de care trebuie sa tii cont in managerierea eficienta a Profilului de Companie este partea de analitice.

Poti sa accesezi pagina de analitice direct din profil, aceasta oferind urmatoarele informatii utile:

1. Interacțiuni din Profilul de Companie

Interactiunile reprezinta apelurile, mesajele, rezervarile, solicitarile de indicatii de orientare si multe alte actiuni din partea utilizatorilor in Profilul Companiei tale pe Google

Analiza performantei Profilului de Companie
© Photo by Google.

2. Cum ti-au gasit utilizatorii profilul

Aici poti sa vezi cum ti-au gasit clientii profilul in functie de platforma, dispozitiv si cuvintele cheie (termenii de cautare) care au afisat Profilul Companiei tale in rezultatele cautarii pe Google.

3. Cum au interactionat utilizatorii cu afacerea ta pe Google

Aici poti sa aflii cate persoane au realizat un apel telefonic catre afacerea ta, cate mesaje a primit afacerea ta, rezervari, indicatii de orientare, etc.

In final, asa cum am mai precizat in acest ghid, te incurajam sa iti creezi un Profil de Companie pe Google si sa iti manageriezi profilul astfel incat sa domini cautarile locale si sa obtii mai multi clienti pentru afacerea ta.

Daca nu ai suficient timp pentru managerierea profilului sau a imaginii generale ale afacerii tale in mediul online, noi te putem ajuta!

Cine suntem?

Noi, cei de la agentia de publicitate MarcDigital, ajutam afacerile sa isi creasca veniturile cu ajutorul reclamelor online prin combinarea datelor despre clienti cu psihologia comportamentala si naratiunea strategica. De la strategie la implementare si analiza datelor. Toate acestea pentru ca tu sa ai timp sa te ocupi in intregime de cresterea afacerii tale.

Oferim servicii integrate de publicitate, cum ar fi:

• Cream si optimizam reclame pe Google, Facebook si Instagram;

• Administram prezenta afacerii dvs. in mediul online;

• Dezvoltam strategii de marketing axate pe cresterea vanzarilor;

Daca te intereseaza sa afli mai multe despre cum te putem ajuta, te invitam sa completezi formularul de mai jos:

Contacteaza-ne pentru a colabora!

Te ajutam sa salvezi timp pretios si sa iti cresti considerabil profiturile prin promovarea eficienta a afacerii tale in mediul online.